4 t/m 11 maart - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu 4 t/m 11 maart - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu

4 t/m 11 maart

Door: Dobbe

Blijf op de hoogte en volg Dobbe

11 Maart 2017 | Nederland, Heemstede

Afgelopen zaterdag waren we teruggekomen uit Mozambique dus die hele zaterdag niks gedaan! En zondag hebben we met een paar andere vrijwilligers gehiked op Sheeba's breast, een 4 uur durende wandeling door bossen, bergen en op het einde geweldig uitzicht! Deze hele week weer vrijwilligerswerk gedaan, dinsdag was een van mijn mede vrijwilligers niet op de school dus stond ik met de lerares alleen met 44 kinderen, helaas was er geen eten voor de kinderen dus moest de lerares eten gaan halen, waardoor ik een half uur alleen was met 44 kinderen haha (alles is goed gegaan!) En in de middag huiswerkbijles gegeven aan kinderen op de middelbare (elke maandag t/m donderdagmiddag) De volgende dag was de andere vrijwilliger er weer maar de lerares was deze keer ziek. Hierdoor stonden we met z'n 2en op 44 kinderen, zonder iemand die hun moedertaal kan spreken. Het is ons uiteindelijk gelukt om de kinderen aan het werk te krijgen en een tijdje later kwamen mensen van de organisatie ons helpen! (Onvergetelijke en leuke ervaring met z'n 2en op zoveel kinderen) En ook weer in de middag huiswerkbijles gegeven. Donderdag was het sportdag bij onze school dus hebben we 10 kinderen meegenomen naar de hotsprings en ze daar zwemles gegeven! Kinderen zwembandjes omgedaan en daarna het water in en leren hoe ze moeten zwemmen/drijven. Vrijdag in de ochtend gewoon weer les gegeven en in de middag hadden we vrij dus ben ik samen met een andere vrijwilliger naar Matapha gegaan via het openbaar vervoer (afgezien van een paar huwelijksaanzoeken is alles goed gegaan). Zaterdag gaan we paardrijden door een reservaat!