De laatste dag in Swaziland - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu De laatste dag in Swaziland - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Swaziland

Door: Dobbe

Blijf op de hoogte en volg Dobbe

20 Maart 2017 | Nederland, Heemstede

Afgelopen paar laatste dagen gewoon weer les gegeven aan de kinderen, behalve op vrijdag. Op vrijdag hebben we 21 kinderen van de 44 meegenomen naar een reservaat (hetzelfde reservaat als waar we zijn gaan paardrijden). Samen met 3 andere vrijwilligers hebben we de kinderen in 2 busjes opgehaald en op naar het reservaat. De kinderen hebben lekker veel en hard gezongen tijdens de rit (onder andere over Jezus). Geweldig om te zien hoe enthousiast en blij ze worden van zo'n schoolreisje. We hebben vervolgens een uur rondgereden en naar dieren gekeken. Daarna zijn we gestopt in het reservaat voor de lunch. Kinderen lekker geluncht en toen zijn we weer terug gegaan naar de school. Vrijdagavond zijn we ook nog met alle nieuwe vrijwilligers uitgegaan naar weer dezelfde club/kroeg als de vorige keer. Zaterdag lekker uitgeslapen en daarna de hele dag aan het zwembad gelegen en kaart spellen gespeeld met 35 graden! Zondag zijn we naar de craft market gegaan, twee uur lang voor salade vorken gezocht (niet voor mij). Hard geonderhandeld en daarna weer terug gegaan. Vandaag helaas laatste dagje gehad in Swaziland. Afscheid genomen van de kinderen en de leraar. Alles in de koffer gepropt (past nog maar net) en morgen vertrekken we naar Kaapstad via de garden route. Kan bijna niet geloven dat de eerste maand in Swaziland/Afrika er al weer op zit. Heel veel gelachen, vrienden gemaakt, geweldige avonturen beleefd en onvergetelijke ervaringen gehad. Ontzettend mooie lodge ook hier, klein beetje in de jungle, met apen, een zwembad en een winkelcentrum dichtbij. Al met al dus een ongekend mooie tijd hier gehad.