Op weg naar Kaapstad - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu Op weg naar Kaapstad - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kaapstad

Door: Dobbe

Blijf op de hoogte en volg Dobbe

03 April 2017 | Nederland, Heemstede

Garden route laatste paar dagen. Afgelopen maandagavond aangekomen in Port Elizabeth (onderweg weer gezond gedineerd met burgers, friet en milkshakes). Volgende dag een city township gedaan. Rondgereden door de buitenwijk en een school bezocht, school was voor kinderen die onderwijs niet kunnen betalen. Het hangt dus af van de donaties en vrijwilligers. Interessant om te zien hoe vrijwilligerswerk op een andere plaats eraan toe gaat. Daarna zijn we door de buitenwijken gereden en gestopt bij het huis van de tourguide en daar een plaatselijke lunch gegeten. Daarna waren we weer terug gegaan naar onze lodge. Volgende ochtend vroeg vertrokken met de Baz Bus (bus die rijdt vanaf Johannesburg naar Kaapstad) en rond lunchtijd aangekomen in Titsikamma. In de buurt van onze lodge was de hoogste bungee jump ter wereld. Besloten dat we die gingen doen! Daar heen gereden, betaald en een soort tuigje om. Daarna zijn we naar de brug gelopen en op het springpunt aangekomen; 216 meter hoog! Doodsangsten uitgestraald maar uiteindelijk toch gegaan. De eerste seconden tijdens het vallen vergeten dat ik vast zat en dacht dat ik dood ging maar uiteindelijk toch overleefd. Ontzettende geweldige ervaring was dat. De volgende dag zijn we gaan black water tuben; houdt in dat je op een band zit en dit rivier af gaat (door de jungle/bossen). Wetsuit aangetrokken , drijfvest aan en een helm op! Vervolgens twee uur lekker relaxed op de rivier gedreven. De volgende ochtend zijn we verder vertrokken naar Kaapstad waar we eindelijk vrijdag aankomen. Vrijdagavond met 2 andere vrijwilligers uitgegaan in LongStreet, de uitgaansstraat van Kaapstad! Tot het einde gefeest en nadat alle clubs gesloten waren zijn we rond 5 uur terug gegaan naar het hostel. Zaterdagochtend vertrokken naar een ander hostel in Kaapstad waar ik tot het einde blijf. Daarna de hele middag getoerd door Kaapstad als toeristen; Bo Kaap (gekleurde huizen), de food market en naar een winkelcentrum gegaan. Vandaag hebben we Lions Head beklommen met aan het einde een geweldig mooi uitzicht. Als lunch weer naar de food market gegaan en daarna nog wat gedronken op een rooftop bar.