Week 11 - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Dobbe

Blijf op de hoogte en volg Dobbe

14 Maart 2017 | Nederland, Heemstede

Laatste week in Swaziland is helaas ingegaan. Deze week gewoon weer lesgeven aan de kinderen. Maandag hadden we een kunstproject met ze gedaan. De lerares vond het lokaal er te leeg uitzien dus zijn we gaan knutselen met de kinderen. De opdracht was om de kinderen te leren over de natuur. Samen met een andere vrijwilligster hebben we 45 vierkanten uitgeknipt, alle namen van de kinderen opgeschreven en veel gras en bladeren verzameld op het terrein van de lodge. Het idee was dat de kinderen lijm op hun bladen zouden doen en daarna zelf de bladeren en het gras erop zouden plakken om zo hun eigen 'kunstwerk' te maken. Het is uiteindelijk allemaal goed gegaan. We hebben 45 bladen opgehangen en de lerares was zo enthousiast dat we nog meer opdrachten met de kinderen moesten maken. Omdat het thema dieren was hadden we besloten om de kinderen schapen te laten maken. We zijn naar de supermarkt gegaan, watten gekocht en gisteravond 3 uur lang vierkanten geknipt, namen opgeschreven, schapen getekend en gras verzameld. De volgende ochtend samen met de kinderen alles in elkaar geknutseld en alles is weer goed gegaan (alleen wat gras aan de tafel vastgelijmd).

• 14 Maart 2017 - 19:34

Alice: