Kaapstad - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Dobbe Os - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Dobbe

Blijf op de hoogte en volg Dobbe

09 April 2017 | Nederland, Heemstede

Beste Lezers, ik ben terug van weggeweest!!! Afgelopen tijd het zo druk gehad dat ik eigenlijk niet echt tijd had om wat te schrijven. Eerste weekje hier ook weer overleefd na gewelddadige stakingen en zandstormen. Vorige week dinsdag een tour gehad door een stadje en woensdag begonnen met de eerste dag vrijwilligerswerk! De school waar we werken heet Little Angels. Elke ochtend rond 9 uur geven we de kinderen (tussen 3 en 6 jaar) hun ontbijt en daarna lesgeven en met ze spelen, Rond lunchtijd geven we ze lunch en daarna gaan we weer terug naar de lodge. Echt ontzettend leuke kinderen zijn het; heel energiek, open en enthousiast. En aan het einde van de middag hebben we een basketbal project. Het project is opgezet om de kinderen van de straat ten slechte invloeden te houden. We helpen ze met basketbal (alhoewel we geen ervaring met basketbal hebben) of met hun Engels en huiswerk. Afgelopen weekend besloten om weer is te gaan hiken! Deze keer hebben we Devils Peak beklommen. Paar instort momenten gehad maar uiteindelijk (na 2 uur) toch de top behaald! Helaas was het bewolkt dus niet heel veel kunnen zien. En de andere dag zijn we naar een foodmarkt gegaan en daarna naar het strand. Daar de halve dag gelegen en nog de zonsondergang bekeken. Afgelopen week weer kinderen les gegeven en omdat het bijna Pasen is hebben we 150 paaseieren geknipt en ingekleurd. Uiteindelijk 16 paasmandjes voor de kinderen gemaakt.